niedziela, 1 stycznia 2012

Statystyka 2011


Dużo dobrych hulkowych komiksów w nowym roku! I przyzwoitego występu w filmie o Mścicielach i serialu i kreskówce. Żeby nie trzeba było tutaj zbytnio narzekać. To po pierwsze. A po drugie, pierwszy pełny rok za nami, więc czas na kolejne podsumowanie. Miałem się przy okazji nauczyć w końcu korzystać z Google Analytics, ale dodali tam setki nowych opcji i możliwości, że tylko mnie to odstraszyło, więc zamiast się zagłębiać, znowu będę opierał się głównie na danych Blogspota.

Ogólnie.

Niemal równe 40 000 odsłon, to o dziesięć więcej niż sobie założyłem, więc się cieszę. Liczba obserwatorów wzrosła z 6 do 14 osób. Doszło też nowych współpracowników i właściwie spełniło się wszystko, co założyłem sobie w planach rok temu, a nawet bardziej i lepiej.

Pozostała już mi tylko jedna pozycja do dodania w menu i ten felerny Facebook w ramach społeczności. Jedynie Google AdSense sobie olałem i nie wypróbowałem, ale jakoś nie mam serca do tych reklam i póki nie zabraknie mi miejsca na serwerze nie musze się martwić finansami. Zresztą pewnie i tak bym nie widział tych googlowskich dodatków, bo mam je wszędzie poblokowane, więc nie warto tracić czasu na to.

Odbiorcy.

3 367 unikalnych użytkowników, czyli plan, żeby potroić tą liczbę z zeszłego roku się powiódł i wciąż ponad 3/4 z nich zaglądało tu więcej niż jeden raz. Klikalność bloga wzrosła z 2.37 do 2.74 i to dobrze, bo świadczy o tym, że coraz więcej osób zagłębia się w jego wnętrzności. A średni czas spędzony na witrynie to aż 6 minut i 44 sekundy! Trochę to zbyt dużo, więc to pewnie ja fałszuję tą statystykę, bo mam odpaloną stronę główna cały czas, gdy komputer chodzi.

90% osób zaglądało z Polski. Prawie tysiąc wejść było z USA, 250 z Niemiec i po sto/dwieście z całej europejskiej okolicy, przez którą przebiła się jeszcze Kanada i Brazylia. Ogólnie krajów na liście jest 53, więc nie będę ich dalej wymieniał. Firefox (72%) to wciąż najpopularniejsza przeglądarka, potem Chrome, Opera i IE znacznie lepiej niż w tamtym roku. Za to w systemach dominacja Windowsa (97%) jest niekwestionowana. Z całej reszty mam tyle wejść, co z iPhonów, iPadów i tym podobnych urządzeń, czyli niewiele. I jeszcze w sieciach przoduje Neostrada (44%), ale coraz więcej osób odchodzi na rzecz Netii, Vectry oraz UPC i setek innych.

Posty.

Łącznie z tym, na blogu jest teraz 145 wpisów. Jakimś cudem udało się utrzymać częstotliwość dwóch postów na tydzień. Niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o poczytność, jest oczywiście Gamma Genealogia, która przebija wszystko dwu/trzykrotnie. Dalej są biosy i opisy wydarzeń. Do czołówki przedarł się też pojedynek Hulka z Rulkiem, więc trzeba będzie pomyśleć nad rewanżami, i cichaczem bios Ultimate Hulka według Ozza pnie się coraz wyżej w rankingu, więc będzie go trzeba zepchnąć z czołówki swoimi tekstami, albo przestać go w końcu linkować przy każdej okazji.

Jeśli chodzi o działy w menu, to odzwierciedlają one mniej więcej to, co powyżej, wiec nie będę się powtarzał.

Komentarze.

Na tą chwilę mamy dokładnie 416 komentarzy. Pewnie z połowa wciąż moja, ale rok temu było ich tylko 57, więc wychodzi na to, że od tamtej pory niemal codziennie pojawiało się coś nowego. Najczęściej komentowane, jeśli dobrze pamiętam, okazały się pojedynki Hulka z Supermanem, choć niezbyt trzymano się tam tematu. No i trafił się aż jeden spam. Jakaś tam sex stronka randkowa, usunąłem zanim zdążyłem doczytać do końca. Plan, żeby potroić liczbę komentarzy się powiódł, na nawet udało się je zośmiokrotnić (jeśli istnieje takie słowo), więc za rok chcę dobić do 1000.

Przy okazji przypominam, że komentować może każdy. Nie potrzeba żadnej weryfikacji, albo konta. Wystarczy z rozwijanej listy pod polem na tekst wybrać 'Anonima', lub 'Nazwę'. Polecam.

Współpraca.

W tym roku do grona pogrubionych ksywek dołączył wspomniany już wcześniej Ozz oraz Buck10 i chwilowo Mr. M.. Jakoś z nikim się dodatkowo linkami nie wymieniałem i do tego, w ramach noworocznych porządków, mam zamiar jeszcze wykreślić z linkowni Avalonian (profilaktycznie tygodniowa dawka komiksowego paska o redakcyjnym życiu na Avalonie), bo to martwa strona.

Oczywiście jeśli ktoś jeszcze jest chętny do współpracy, albo ma hulkowe streszczenia, recenzje, to biorę wszystko i wszystkich. O każdej porze dnia i nocy, na wszelkie sposoby.

Źródła Ruchu Sieciowego.

Wreszcie udało się zerwać z dominacją Avalonu pod tym względem. Równie dużo wejść mam już z samego Google. Frazy wyszukiwania bardzo różne, choć najczęściej to nazwa bloga, poprawna i taka pisana nieustannie z błędem przez jakiegoś złośliwca. Trzeba się też pochwalić, że strzałem w dziesiątkę okazała się 'Cotygodniowa She-Hulk w Negliżu', bo dużo wejść jest prze tą właśnie grafikę. Od razu widać, czego ludzie w sieci szukają. Warte odnotowania jest też kilka setek wejść z DCM i Gildi, co dziwne, bo na pierwszym rzadko się udzielam, a na drugim wcale. Będzie trzeba zainwestować więcej w różne fora z autoreklamą, bo widać przynosi to skutki.

Ostatnio pojawiły się też jakieś ruskie automaty o dziwnych adresach, które zaatakowały Blogspota. Nabijają wejścia i liczą, że ktoś z ciekawości, co to, kliknie na linki zwrotne. Heh.

Plany Na Przyszłość.

Dość ambitne, bo chcę mieć za rok 1000 komentarzy i 80 000 odsłon. Ciekawe czy się uda. Wypadałoby też utrzymać tempo dwóch wpisów na tydzień, choć będzie ciężko samemu. Dodajmy do tego 5000 unikalnych użytkowników, więcej współpracowników oraz obserwatorów i będzie co robić przez cały rok.

A, i byłbym zapomniał. Się na nowy rok przechrzciłem z Black Bolta na Bi-Bolta. Wspólne imię z władcą Inhumans i popularna fraza czyniły w przeszłości nieco zamętu i niedomówień, więc teraz już nie będą. Nie żyje Bolt, niech żyje Bolt. Bi-Bolt!

16 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Hej lepsza,nowa wersjo Black Bolta czyli Bi-Bolcie
i Ja tobie życzę wszystkiego dobrego w nowym już 2012 roku a przede wszystkim zdrowia bo tego się nigdzie nie kupi a bez niego nic Ci się uda osiągnąc w życiu:)
Pozdrawiam Łukasz z Avalonu.

Bla-Bolt pisze...

Za zdrowie to się pije, a nie życzy. Thęxxx ;]

Anonimowy pisze...

Ja tam wolę życzyć niż pić:P
Jakieś konkretne plany na kolejne odsłony gamma wiadomości,newsów,artykułów już masz Bi-Bolcie?
Łukasz z Avalonu:)

Bla-Bolt pisze...

Żadnych konkretnych planów. Wszystko tajne, poufne, niespodzianka, albo wymyślane na bieżąco.

Anonimowy pisze...

Czyli to co lubię najbardziej:)
Czytając kolejne linijki twojego blogga to tak samo jakby czytac kolejne rozdziały dobrej powieści sensacyjnej,czyli nie wiadomo co się za chwilę wydarzy,co czytelnika zaskoczy:)
Łukasz z Avalonu:)

PeSZek pisze...

Losowy baner na forum?
Widzę, że chcesz sobie podbić wejścia z Avalonu;)

Bla-Bolt pisze...

Ha! Pewnie na jakiś pojedynek wpadłaś i się dałaś złapać. To chwilowo, grzebie w podpisie, bo się na forum zmiany szykują :p

I paradoksalnie, bo wcześniej miałem już parę razy losowego banera, to więcej kliknięć było, jak zmieniałem go raz na tydzień, niż kiedy leciał nieustanny random. ?

Lastavenger pisze...

Czy zmiana nicku wiąże się tylko z 6k postów na Avalonie czy może z czymś innym. Bo przedrostek Bi może coś sugerować. Tak czy inaczej powodzenia w nowym roku (tydzień po ale co tam).
Lastavenger z Avalonu :)

Bla-Bolt pisze...

sami zbereźnicy, wszystkim tylko jedno w głowie, a ja tymczasem się podwoiłem, nawiązałem do hulkowej klasyki i zachowałem skrót BB ;p

Lastavenger pisze...

A ja głupi myślałem że zmiana nicka jest podpowiedzią co do uczestnika następnego GWWF. Bo Bi-Beast jest chyba wystarczająco klasycznym przeciwnikiem dla zielonego, prawda?

Bla-Bolt pisze...

Kiepsko by to było, jakbym co miesiąc zmieniał nicka, żeby tylko podpowiadać, kto następny będzie :p Poza tym w kolejnym GWWF (podpowiem, że w najbliższą środę) pojawi się Juggernaut.

A Bi-Beast klasyczna klasyka. Nie dość że związany z Hulkiem, to jeszcze jakoś tam z Inhumans też :]

Lastavenger pisze...

Za Bi-Boltem "Kiepsko by to było, jakbym co miesiąc zmieniał nicka, żeby tylko podpowiadać, kto następny będzie :p"
Nie jako podpowiedź, ale z okazji zmiany nicka. W każdym bądź razie zaklepuję Bi-Beasta następnego.

Bla-Bolt pisze...

Niestety nie ma tak łatwo. Liczy się ten, kto pierwszy pod nowym GWWF skomentuje. Takie zasady :]

Lastavenger pisze...

Jutro mówisz? :P

Anonimowy pisze...

czy bi-bolt oznacza ze bolt jest bi?

Bla-Bolt pisze...

A niby dlaczego tak myślisz? I jeśli zmierza to do jakiejś niemoralnej propozycji, to trzeba było się chociaż podpisać ;]

Ja wiem, że bi- to trudne, bo zagraniczne słowo, ale to nie znaczy nic więcej jak dwu- w uproszczeniu. Wiedziałem też, że będzie nieco kontrowersyjnie i się kojarzyć, ale tym lepiej dla zainteresowania. I nic to, prawda leży po naszej stronie, a nie tam gdzie stało ZOMO.

Prześlij komentarz

Uwaga!

Pamiętaj tylko proszę o kulturze osobistej i ortografii. Spam będzie usuwany automatycznie. A jeśli postujesz jako Anonim, bo nie masz żadnego z wymienionych na rozwijanej liście loginów, to chociaż podpisz się w treści pozostawionej wiadomości. To wszystko :)

Miłego komentowania!